La comunità romena di Viterbo si incontra e si racconta attraverso storie quotidiane, punti di vista, fatti di cronaca, appuntamenti e novità, per non dimenticare le radici e per vivere meglio la distanza da casa.
Informazioni utili per i romeni che vivono a Viterbo e per tutti i viterbesi e gli stranieri della Provincia, per conoscere le opportunità che la realtà circostante offre e sentirsi partecipi alla vita della città.

Bun gasit pe site!

Benvenuto!

lunedì 1 ottobre 2007

Calvarul unei sclave sexuale

EVZ Special
1 Octombrie 2007
Mihaela Stanciucu

Nicoleta, de 19 ani povesteste pentru EVZ cum a fost obligata, cu pistolul la tampla, sa lucreze pentru un proxenet italian.

Una dintre miile de victime ale traficului de carne vie din Romania este Nicoleta, in varsta de 19 ani. Provine dintr-o familie saraca si locuieste intr-o casa de chirpici, din judetul Covasna. Nu a reusit sa ajunga la liceu, singura ei „meserie” fiind supravietuirea. Lucreaza cu ziua prin vecini, toamna fiind sezonul in care castiga mai bine din culesul de ciuperci. La fel ca multe dintre tinerele care traiesc in astfel de conditii, Nicoleta a sperat ca poate schimba soarta familiei plecand sa munceasca, pentru cateva sute de euro, in strainatate. Oferta a venit de la o ruda apropiata, ceea ce i-a dat fetei incredere. EVZ va prezinta povestea incredibila a unei tinere care a plecat sa faca menaj in Italia, dar a ajuns sa fie vanduta traficantilor de carne vie.Vanduta de rudeDorin Boros, in varsta de 30 de ani, este primul personaj malefic din viata fetei. Var prin alianta cu Nicoleta, acesta i-a promis un loc de munca ca menajera in Italia. Cel care ar fi trebuit sa o plateasca era administratorul unei firme de constructii. „Imi ziceau toti ca o sa fie bine, ca asa voi reusi sa strang niste bani, sa-mi ajut mai mult familia. Parca mi-au spalat creierul. M-au convins sa nu le spun nimic parintilor, de teama ca nu vor intelege si ca nu ma vor mai lasa sa plec”, povesteste acum, cu ochii-n lacrimi, Nicoleta. „Greseala mea a fost ca nu am spus nimanui ca plec. Am plecat catre moarte in amurg. Simteam golul si frica in stomac si imi venea in minte doar atat: „Doamne, oare fac bine ce fac?!”. Dorin mi-a cerut buletinul pentru iesirea din tara si cand am trecut granita l-a bagat in buzunarul camasii. I l-am cerut, dar mi-a zis ca este mai in siguranta la el”, spune fata, care isi reaminteste, cuprinsa de groaza, fiecare clipa petrecuta „Dincolo” - asa cum numeste ea Italia. Au ajuns in regiunea Napoli. Dorin i le-a prezentat pe rudele lui aflate aici, precum si mai multi albanezi si italieni, sub pretextul ca toti lucreaza la firma de constructii la care urma sa fie angajata si ea.„Stiam doar ca patronul avea nevoie de o menajera. Mi l-au prezentat pe „Adrian”, despre care ziceau ca e seful nostru. Imediat dupa ce mi-a facut cunostinta cu el, Dorin mi-a spus ca lipseste zece minute si a iesit din camera. (...) Cat am mai stat „Dincolo” nu l-am mai vazut niciodata pe sotul verisoarei mele. Ma lasase acolo”, isi aminteste Nicoleta. De atunci a inceput calvarul...
„Tu nu pleci pana nu ne scoatem banii”
Dupa disparitia lui Dorin, Nicoletei i s-a comunicat ca inca din acea seara trebuie sa iasa pe strada sa se prostitueze. „Am refuzat. Plangeam intruna si spuneam ca vreau sa ma intorc acasa, in Romania. Nu puteam sa mananc, iar de frica, nici nu reuseam sa dorm. Dupa cateva zile, mi-au spus ca am fost vanduta pe 3.000 de euro”. Vazand ca fata nu vrea sub nicio forma „sa lucreze”, traficantii au inceput sa o bata si sa o ameninte. „Adrian ma lua de par si ma lovea de pereti, apoi ma batea cu picioarele. Imi striga ca nu o sa mai apuc ziua in care sa-mi vad parintii. Noaptea, aveam cosmaruri si-mi veneau in minte doar vorbele lui: „Tu nu pleci de aici pana nu ne scoatem banii!”. Credeam ca acolo mi-e sfarsitul!”, povesteste, plangand, tanara. Pentru ca nu a mai suportat tortura, Nicoleta a acceptat sa se prostitueze. Era tinuta, zilnic, cate zece ore pe o strada din orasul Cassino, fiind in permanenta supravegheata de Adrian si de „locotenentii” acestuia.Dupa cateva saptamani a devenit sclava altui traficant: Mario. Inca din momentul in care a cumparat-o, el a dus-o sub un pod, a batut-o crunt, i-a pus pistolul la tampla si a violat-o in masina. „Trebuia sa-i raspund, in timp ce aveam pistolul la cap, daca voi lucra pentru el. In momentul ala am simtit ca inghet, iar cuvintele lui imi distrugeau orice urma de speranta”, spune Nicoleta, uitandu-se in gol. Dupa numai doua zile, comertul cu carne vie a adus-o inapoi la Adrian, care a rascumparat-o. Pentru a fi siguri ca nu vor intampina probleme din partea parintilor fetei - care puteau in orice moment sa anunte autoritatile ca n-au vesti de la ea -, proxenetii au hotarat sa-i puna la dispozitie, din cand in cand, un telefon mobil. „Ma puneau sa sun acasa pentru a nu-i pune pe ganduri pe parinti. Stateau langa mine si ascultau tot ce vorbesc. Incepusem sa ma rog de clienti sa ma ajute”. Asa a reusit sa intre in legatura cu politia.
Salvatorul Domenico
In povestea Nicoletei apare, dupa luni de chin, si un personaj pozitiv: Domenico, un client care, impresionat de situatia fetei, i-a promis ca o va scapa din mainile traficantilor. „A fost la un pas sa nu se lege. In ziua in care Domenico mi-a promis ca vine sa ma ia, a inceput ploaia si nu am mai stat mult in strada. Dar Dumnezeu l-a adus si a doua zi. M-am urcat in masina, nu m-am uitat inapoi, de frica sa nu-si dea seama careva. Asa am ajuns la politia italiana”. Fata ofteaza si face o pauza. „M-au dus la un camin social doar cu calugarite, unde am stat mai bine de o luna. In timpul asta i-am ajutat pe politisti sa-i prinda pe proxeneti. M-au tuns, m-au vopsit, mi-au dat sapca si ochelari de soare. Au prins-o pe proxeneta, pe Mario si pe mai multi albanezi. Adrian a reusit sa scape”, adauga Nicoleta.
Atat de aproape de casa
„Politistele de „Dincolo” m-au ajutat mult. Au strans bani si mi-au cumparat medicamente, haine si biletul de avion care m-a adus acasa”, completeaza Nicoleta. Nu conta ca „acasa” inseamna pereti din paianta, umezeala, noroi, saracie si bani castigati din munca „cu ziua” prin vecini. Tot ce o interesa era ca aici era asteptata de cei care o iubeau: parintii, surorile si nepotii. „Ma credeau cu totii moarta. Mama dadea acatiste la biserica. Nu mai avea nicio speranta. Nu doresc nimanui sa treaca prin ce am trecut eu”, isi incheie Nicoleta trista poveste.
BILANT
Numarul victimelor, in continua crestere
Potrivit statisticilor, peste 60% din totalul victimelor traficului de carne vie ajung sa fie exploatate sexual. Ca si in anii trecuti, Spania si Italia reprezinta tarile cu cele mai multe astfel de victime. Numai in anul 2006, au fost identificate aproape 1.800 de romance care au cazut in mana traficantilor. Conform acelorasi statistici, numarul lor creste de la an, iar majoritatea victimelor traficantilor de carne vie au varste cuprinse intre 18 si 25 de ani si provin din zonele sarace ale Romaniei. Astfel, cele mai multe victime au fost recrutate din nord-estul si nord-vestul tarii, ajungand sa fie exploatate in vestul Europei. Autoritatile sustin ca Romania este atat „tara de recrutare”, cat si de tranzit.
Evenimentul Zilei Nr. 4949

Nessun commento:

Posta un commento