La comunità romena di Viterbo si incontra e si racconta attraverso storie quotidiane, punti di vista, fatti di cronaca, appuntamenti e novità, per non dimenticare le radici e per vivere meglio la distanza da casa.
Informazioni utili per i romeni che vivono a Viterbo e per tutti i viterbesi e gli stranieri della Provincia, per conoscere le opportunità che la realtà circostante offre e sentirsi partecipi alla vita della città.

Bun gasit pe site!

Benvenuto!

martedì 1 gennaio 2008

Pluguşorul


de Adrian CERCELESCU, Dan RADU
31 DECEMBRIE 2007

Aho! Aho! Copii şi fraţi
De p-aici sau emigraţi

Staţi puţin, mai digeraţi
Pluguşorul ascultaţi
C-am venit să vă urăm
Anul să-l rememorăm
Şi-am venit cu un plug mare
Primit după integrare.

La-nceput de an, cum ştiţi
Am fost, în sfârşit, primiţi
Cu bulgarii, ca nărozii
Să nu fim noi coada-cozii
Europa, mai cu teamă
A pus poliţai la vamă
Nu cumva să dăm năvală
Să-i lăsăm cu punga goală
Ori să le băgăm în ţară
Sida, gâlci şi aviară.

Ia să-nfulecăm niţel
Nişte varză de Brusel!

Şi-abia ce ne-am integrat
Că scandalul s-a iscat
Nuţi picură venin
Cu scrisoarea lui Călin
Către bădia Traian
Să-l scape pe barosan
Barosanul Rompetrol
Aflat la parchet pe rol
Şi-au ţinut-o-n scrisorele
De ne-am săturat de ele.

Aduceţi plăcinta-ncoa
C-are bileţel în ea.

Mai pe primăvară-aşa
Pe Băsescu-l suspenda
Se supără treidoidoiu
Şi-l puse pe Văcăroiu
Dar nea Nicu la palat
N-avuse prea mult de stat
Dup-o lună încheiată
Îi veni nota de plată
Socoteala aşa fu:
75 la sută „nu”.

De vă dau din ţuica mea
Sigur o să ziceţi „da”. (Hăhăhi!)

Auzit-aţi de Mailat?
Broscarii l-au arestat pentru un asasinat
Şi-au făcut anchetă mare
Şi-un decret de expulzare
Ai noştri s-au sesizat
Pe ţigani i-au condamnat
Iar un diplomat diliu
A vrut să-i ducă-n pustiu
Da’ ce fu cu-adevărat
Nici acuma n-am aflat.

Ia luaţi câte-o furculiţă
Că l-am omorât pe Ghiţă!

Dar ce zarvă fu pe’afară
Când ne calificarăm iară
Naţionala lui Piţurcă
Peste olandezi se urcă
În grupă pe primul loc
Avuserăm şi noroc.
Cupele europene
Au fost pierdere de vreme
Am fost prada tuturor
Şi ciuca bătăilor.

S-o punem de mămăligă
Că tot am ieşit din ligă!

Oare ştie careva
Unde e Elodia?
La mare cu spp-istu’
Cum declară poliţistu’?
Ori pitită prin vreo groapă
Cum îl bănuim pe Cioacă?
Lazarus, un ins morbid
Toarnă pe subiect acid
Iară ţara gustă drama
Şi-o jeleşte ca pe mama.

Nu mai căutaţi cârnatul
L-a mâncat pe tot băiatu!

Când am fost chemaţi la vot
Noi ne-am lenevit de tot
De euro-parlamentare
Nici în bască nu ne doare
Votul uninominal
Ne-a părut la toţi banal
Chiar dacă l-a promovat
Şefu mare din palat.
Las’ că om ieşi la vară
Şi-om vota de o să-i doară.

Aho! Aho! Dragi cititori
Vă urăm de sărbători
Să trăiţi, să înfloriţi
Şi să fiţi cu toţi iubiţi
Iar în anul care vine
Să gândiţi numai de bine.

Sursa: Gandul.

Nessun commento:

Posta un commento