Renaştere După mulţi ani în care industria a stat în genunchi
Oraşele româneşti vor fi resuscitate de investitorii străini
de Ionuţ PÂRVULESCU 18 MARTIE 2008
Constructorul auto american Ford va crea 2.100 de noi locuri de muncă în Craiova până în 2011
Alte două nume mari din industria auto mondială ar putea veni în România: Mercedes şi Mitsubishi
Cluj - Nokia - domeniu IT; Investiţii - 60 milioane euro; Noi locuri de muncă - 500
Oraşele româneşti vor fi resuscitate de investitorii străini
de Ionuţ PÂRVULESCU 18 MARTIE 2008
Constructorul auto american Ford va crea 2.100 de noi locuri de muncă în Craiova până în 2011
Alte două nume mari din industria auto mondială ar putea veni în România: Mercedes şi Mitsubishi
Cluj - Nokia - domeniu IT; Investiţii - 60 milioane euro; Noi locuri de muncă - 500
Călăraşi - Saint-Gobain - domeniu Sticlă; Investiţii - 150 milioane euro; Noi locuri de muncă - 350
Craiova - Ford - domeniu Auto; Investiţii - 675 milioane euro; Noi locuri de muncă - 2.100
Venirea în România a unor investitori precum Nokia sau Ford sunt primele semne că industria se poate schimba la faţă. Dincolo de sumele alocate dezvoltării, pe care statistica le trece în dreptul rubricii investiţii străine directe (ISD), prezenţa unor companii de talie mondială în România aduce cu sine noi locuri de muncă (directe şi indirecte), suplimentează veniturile la bugetele locale şi, în ultimă instanţă, forţează mâna autorităţilor pentru a investi în infrastructură.
”Aceasta este şansa Craiovei. Îi aşteptăm pe americani de nu ştiu cât timp şi uite că au venit. Noi, autorităţile locale, vom face tot ce ne stă în putinţă să-i ajutăm cu infrastructură, mijloace de transport sau ce ne vor cere ei. Pentru că vor angaja încă 4.000 de oameni. Ceea este un lucru extraordinar”, a declarat, pentru Gândul, Antonie Solomon, primarul Craiovei, locaţia în care Ford va deschide un centru de producţie.
Jucu - o comună high-tech
Un drum mai bun, existenţa utilităţilor în zonă sau sprijinul oficialilor locali îi vor determina, mai devreme sau mai târziu, şi pe alţi investitori să ia în calcul valorificarea potenţialulul economic al României. Un exemplu în acest sens este gigantul din industria de automobile, Mercedes, despre care se zvoneşte că va prefera localitatea clujeană Jucu, în detrimentul Poloniei, pentru producerea din 2011 a noilor generaţii de modelele A Klasse şi B Klasse. Până atunci, investiţia de peste 60 milioane de euro a finlandezilor de la Nokia este o certitudine, ea aducând cu sine cel puţin 500 de noi locuri de muncă, numărul acestora urmând să crească de zece ori în câţiva ani, după cum a declarat însuşi directorul fabricii de telefoane mobile de la Jucu, John Guerry.
Parcul industrial Tetrarom III se va bucura de-a lungul timpului şi de alte investiţii, începând cu cele anunţate de furnizorii
de electricitate şi apă menajeră şi terminând cu linia de comunicaţii prin fibră optică pentru care s-au arătat interesate companii precum Romtelecom, Vodafone, Orange, RDS/RCS sau Societatea Română de Radiocomunicaţii. Una peste alta, la capitolul utilităţi, cifra totală a investiţiei este de 15-17 milioane de euro. În plus, nici aeroportul din Cluj-Napoca, nici gara din Jucu şi nici drumurile din apropierea localităţii nu au scăpat de modernizare, acestea din urmă fiind solicitate expres de producătorul finlandez de terminale mobile.
Gigantul american de la Craiova
Spre sudul României şi-au aruncat privirea investitori precum Ford, care va intra oficial în posesia fabricii de automobile din Craiova peste trei zile, dar şi francezii de la Saint-Gobain, care au investit numai în ultimii doi ani 150 milioane de euro în fabrica de sticlă din Călăraşi, într-o linie de producţie a vatei minerale la Ploieşti (Saint Gobain Isover) şi într-o nouă capacitate de producţie a mortarelor la Brăneşti (Saint Gobain Weber). „În prezent, în cadrul grupului Saint-Gobain România sunt angajate peste 1.200 de persoane, din care 350 sunt locuri noi de muncă create în ultimii doi ani”, se arată într-un răspuns oficial primit de la Saint-Gobain.
Americanii s-au angajat să investească aproape 700 milioane de euro numai în retehnologizare, şi asta în doar patru ani. Contrar „bunului mers” al privatizărilor de până acum, în urma cărora se făceau disponibilizări masive, la Craiova numărul angajaţilor va creşte de la 3.900, câţi sunt în prezent, până la 7.000 în 2011.
Reacţie în lanţ
Alături de Ford, la Craiova vor veni şi foarte multe fabrici care asigură componente de autoturisme. La rândul lor, investiţiile în aceste fabrici de componente, dar şi în infrastructură (hoteluri, imobiliare sau dezvoltarea Aeroportului Internaţional Craiova) se vor ridica la cel puţin jumătate de miliard de euro în viitorii ani. La toate acestea se adaugă imensele impozite pe care compania americană şi colaboratorii săi le vor plăti la impozitul local, din această cauză primarul Antonie Solomon promiţând că va face tot ce-i stă în putinţă să-i ajute pe americani ca aceştia să rămână la Craiova. (Ciprian Iancu)
Sursa: Gandul.
Nessun commento:
Posta un commento