de Andrei Ciurcanu
Primăria va instala 100 de terminale care vor oferi trecătorilor informaţii edilitare, turistice, programe culturale, sport şi divertisment.
Străzile Capitalei vor fi, în curând, populate cu infochioşcuri. După trei ani de strădanii, vestitele terminale ale lui Videanu, cu informaţii edilitare, aspecte din istoria Capitalei şi trasee turistice, vor fi instalate în 100 de locuri din oraş. Municipalitatea a anunţat că bucureştenii vor putea experimenta din luna mai utilitatea acestor aparate. Deşi este o premieră pentru România, acest tip de informare publică a devenit folclor în alte state europene şi peste Ocean. Administraţia centrală este însă o susţinătoare înfocată a devizei „mai bine mai târziu, decât niciodată“.
Fără cozi la ghişee, informare direct în stradă
Asemănător cu o cabină telefonică modernă, infochioşcul va oferi informaţii din diverse domenii precum educaţie, transport, cultură, religie, informaţii turistice şi alte adrese utile. Şeful Direcţiei Sisteme Informatice din cadrul Primăriei Capitalei, Ioana Raicu, a explicat că baza de date a terminalului va fi completată permanent. „Va exista un ecran unde sunt delimitate zone cu grupele principale de informaţii, iar printr-o simplă atingere cu degetul vor putea fi accesate. Pentru moment există doar date obţinute de la direcţiile din subordinea municipalităţii, dar pe viitor dorim să colaborăm şi cu alte instituţii“, a explicat Ioana Raicu, menţionând că terminalele vor dispune şi de o zonă interactivă, unde se va păstra legătura cu municipalitatea. „Aici, bucureştenii pot face sesizări, plângeri sau îşi vor putea exprima opiniile legate de activitatea administraţ iei centrale sau locale. În acest fel vor dispărea şi o parte din cozile de la ghişee“, a spus Raicu. Potrivit acesteia, primul terminal va fi instalat cel mai târziu la jumătatea lunii mai în zonele cele mai aglomerate din punct de vedere pietonal: pieţe, gări, complexuri comerciale, administraţii, bulevarde, grădini publice.
Protecţie împotriva vandalismului
Licitaţia pentru proiectul Sistemul Interactiv Teritorial pentru Informarea Cetăţenilor (SITIC) a fost câştigată de firma UTI în anul 2006, proiectul ridicându-se la o valoare de 6,3 milioane de lei. Reprezentanţii firmei au precizat că, timp de trei ani de la data punerii în funcţiune a sistemului, vor asigura serviciile de mentenanţă, upgrade soft/hardware, pază şi întreţinere. „Serviciul va fi disponibil 24 de ore din 24. Sistemul este uşor de folosit şi nu necesită o pregătire prealabilă, conectarea la internet fiind realizată prin conexiune tradiţională sau wireless unde e cazul“, au precizat cei de la UTI. Şi pentru că oraşul nu duce lipsă de indivizi agresivi, aceştia ar trebui să se gândească de două ori până „să atace“ infochioşcurile. Fiecare terminal va fi dotat cu sistem de supraveghere, camere de luat vederi şi sistem antişoc, astfel că sediul central va fi anunţat în cazul unei tentative de vandalism.
PIAŢA INTERNAŢIONALĂ
30 de ani de la primul terminal
Primul infochioşc a fost dezvoltat în 1977 la Universitatea din Illinois SUA şi oferea studenţilor informaţii de acces general. Utilitatea acestor aparate a depăşit graniţa universitară în scurt timp, astfel încât au fost promovate şi în spaţiile publice. Amploarea pe care au luat-o sistemele informatice, la fel ca şi internetul, a determinat o explozie a infochioşcurilor, specialiştii aproximând că astăzi, în Statele Unite ale Americii, există peste 130.000 de astfel de terminale (fără a ţine cont de bancomatele şi sistemele de autoservire „vending machines“ care oferă bunuri contra cost). O estimare a acestei industrii a avansat suma de un miliard de euro, cifra de afaceri anuală în 2004. În Occident, sistemul de kiosk sau self service (autoservire) este implementat la scară largă de autorităţile locale şi centrale şi a dus la o dezvoltare masivă şi pe suprafeţe mari a reţelei de acest tip.
AMPLASARE
Locuri cu infochioşcuri
> Primăria Capitalei şi cele de sector
> Gara de Nord
> Piaţa Romană
> Piaţa Universităţii
> Piaţa Victoriei
> Piaţa Charles de Gaulle
> Piaţa Unirii
ÎN ROMÅNĂ ŞI ENGLEZĂ
Vom citi pe ecran Informaţii care vor fi afişate în limba română şi engleză vor face referire la:
> activitatea Administraţiei Locale Bucureşti
> taxe şi impozite locale
> transporturi publice
> educaţie
> cultură
> religie
> sport şi divertisment
> informaţii şi adrese utile
> informaţii turistice
Sursa: Evenimentul Zilei
Primăria va instala 100 de terminale care vor oferi trecătorilor informaţii edilitare, turistice, programe culturale, sport şi divertisment.
Străzile Capitalei vor fi, în curând, populate cu infochioşcuri. După trei ani de strădanii, vestitele terminale ale lui Videanu, cu informaţii edilitare, aspecte din istoria Capitalei şi trasee turistice, vor fi instalate în 100 de locuri din oraş. Municipalitatea a anunţat că bucureştenii vor putea experimenta din luna mai utilitatea acestor aparate. Deşi este o premieră pentru România, acest tip de informare publică a devenit folclor în alte state europene şi peste Ocean. Administraţia centrală este însă o susţinătoare înfocată a devizei „mai bine mai târziu, decât niciodată“.
Fără cozi la ghişee, informare direct în stradă
Asemănător cu o cabină telefonică modernă, infochioşcul va oferi informaţii din diverse domenii precum educaţie, transport, cultură, religie, informaţii turistice şi alte adrese utile. Şeful Direcţiei Sisteme Informatice din cadrul Primăriei Capitalei, Ioana Raicu, a explicat că baza de date a terminalului va fi completată permanent. „Va exista un ecran unde sunt delimitate zone cu grupele principale de informaţii, iar printr-o simplă atingere cu degetul vor putea fi accesate. Pentru moment există doar date obţinute de la direcţiile din subordinea municipalităţii, dar pe viitor dorim să colaborăm şi cu alte instituţii“, a explicat Ioana Raicu, menţionând că terminalele vor dispune şi de o zonă interactivă, unde se va păstra legătura cu municipalitatea. „Aici, bucureştenii pot face sesizări, plângeri sau îşi vor putea exprima opiniile legate de activitatea administraţ iei centrale sau locale. În acest fel vor dispărea şi o parte din cozile de la ghişee“, a spus Raicu. Potrivit acesteia, primul terminal va fi instalat cel mai târziu la jumătatea lunii mai în zonele cele mai aglomerate din punct de vedere pietonal: pieţe, gări, complexuri comerciale, administraţii, bulevarde, grădini publice.
Protecţie împotriva vandalismului
Licitaţia pentru proiectul Sistemul Interactiv Teritorial pentru Informarea Cetăţenilor (SITIC) a fost câştigată de firma UTI în anul 2006, proiectul ridicându-se la o valoare de 6,3 milioane de lei. Reprezentanţii firmei au precizat că, timp de trei ani de la data punerii în funcţiune a sistemului, vor asigura serviciile de mentenanţă, upgrade soft/hardware, pază şi întreţinere. „Serviciul va fi disponibil 24 de ore din 24. Sistemul este uşor de folosit şi nu necesită o pregătire prealabilă, conectarea la internet fiind realizată prin conexiune tradiţională sau wireless unde e cazul“, au precizat cei de la UTI. Şi pentru că oraşul nu duce lipsă de indivizi agresivi, aceştia ar trebui să se gândească de două ori până „să atace“ infochioşcurile. Fiecare terminal va fi dotat cu sistem de supraveghere, camere de luat vederi şi sistem antişoc, astfel că sediul central va fi anunţat în cazul unei tentative de vandalism.
PIAŢA INTERNAŢIONALĂ
30 de ani de la primul terminal
Primul infochioşc a fost dezvoltat în 1977 la Universitatea din Illinois SUA şi oferea studenţilor informaţii de acces general. Utilitatea acestor aparate a depăşit graniţa universitară în scurt timp, astfel încât au fost promovate şi în spaţiile publice. Amploarea pe care au luat-o sistemele informatice, la fel ca şi internetul, a determinat o explozie a infochioşcurilor, specialiştii aproximând că astăzi, în Statele Unite ale Americii, există peste 130.000 de astfel de terminale (fără a ţine cont de bancomatele şi sistemele de autoservire „vending machines“ care oferă bunuri contra cost). O estimare a acestei industrii a avansat suma de un miliard de euro, cifra de afaceri anuală în 2004. În Occident, sistemul de kiosk sau self service (autoservire) este implementat la scară largă de autorităţile locale şi centrale şi a dus la o dezvoltare masivă şi pe suprafeţe mari a reţelei de acest tip.
AMPLASARE
Locuri cu infochioşcuri
> Primăria Capitalei şi cele de sector
> Gara de Nord
> Piaţa Romană
> Piaţa Universităţii
> Piaţa Victoriei
> Piaţa Charles de Gaulle
> Piaţa Unirii
ÎN ROMÅNĂ ŞI ENGLEZĂ
Vom citi pe ecran Informaţii care vor fi afişate în limba română şi engleză vor face referire la:
> activitatea Administraţiei Locale Bucureşti
> taxe şi impozite locale
> transporturi publice
> educaţie
> cultură
> religie
> sport şi divertisment
> informaţii şi adrese utile
> informaţii turistice
Sursa: Evenimentul Zilei
Nessun commento:
Posta un commento